Squashing: niet onmiddellijk mijn favoriete sport - veel te lastig :)
De persoon die dit onderwerp heeft geplaatst: Evert DELOOF-SYS
Evert DELOOF-SYS
Evert DELOOF-SYS  Identity Verified
België
Local time: 14:01
Lid
Engels naar Nederlands
+ ...
Jun 3, 2002

Beste mensen,





In samenspraak met Carla Zwanenberg, die onlangs volgende boodschap doorstuurde naar een aantal leden, post ik hier dezelfde licht gewijzigde boodschap.



Zoals u waarschijnlijk al hebt gemerkt, is de ProZ-site de laatste tijd erg populair onder studenten.

Natuurlijk kunnen ook zij hun vragen stellen maar omdat ProZ in eerste instantie \"voor en door taalprofessionals\" is, valt hulp bij huiswerk buiten de doelstellingen
... See more
Beste mensen,





In samenspraak met Carla Zwanenberg, die onlangs volgende boodschap doorstuurde naar een aantal leden, post ik hier dezelfde licht gewijzigde boodschap.



Zoals u waarschijnlijk al hebt gemerkt, is de ProZ-site de laatste tijd erg populair onder studenten.

Natuurlijk kunnen ook zij hun vragen stellen maar omdat ProZ in eerste instantie \"voor en door taalprofessionals\" is, valt hulp bij huiswerk buiten de doelstellingen van de site.

Vooral in talenparen waar minder vragen worden gesteld, zoals Nederlands-Duits,

veroorzaken deze té eenvoudige vragen bovendien al snel een scheef beeld in het KudoZ-klassement.

Wij hebben de laatste dagen dan ook van een aantal leden klachten hierover ontvangen.



Het lukt ons echter niet altijd de vragen op tijd te squashen en daarom zou ik u, als actief lid, willen vragen om met ons een oogje in het zeil te houden. Iedereen die meer dan 500 KudoZ heeft, mag vragen die buiten het kader van ProZ vallen squashen.



De site zegt hierover:



\"Squash\"

When an inappropriate question gets into the site, it can be \"Squashed\".

Squashing a question makes it invisible to everyone except ProZ.com staff.

Questions that are squashed are reviewed by ProZ staff; those that are inappropriate, according to our definitions, are deleted from the database.

Squashed questions which are judged acceptable may be reinstated by ProZ.com

staff.



Definition:

An inappropriate question is one which fits any of the following descriptions:

· will definitely offend some people, because it is sexist, racist, etc.

· is of an adult nature, and should not be shown to children

· is unprofessional and lacks both literary and technical merit

· is nonsense (ex. \"asfxdfs\")



Bouncing is a right and a privilege, and valid contributions are appreciated

by the community.



De vragen waar we de laatste tijd veel mee te maken krijgen, vallen onder het derde punt.

Mocht u twijfelen over het al dan niet squashen van een bepaalde vraag, of mocht U nog geen 500 Kudoz-punten hebben, dan kunt u natuurlijk altijd even contact met mij of met eender welke moderator opnemen.



Als u de studenten die een steuntje in de rug bij hun huiswerk nodig hebben, wilt helpen dan kunt u hen misschien toestemming geven, hun vragen rechtstreeks naar u te sturen.



En nog iets: wanneer iemand een vraag verwijderd heeft, neem je best even contact op met deze persoon vooraleer een (negatief)commentaar te plaatsen. Doorgaans heeft deze persoon een heel goede reden om de desbetreffende vraag te squashen.

Negatief commentaar brengt de vraagsteller alleen maar op verkeerde ideeën.



Bv.: http://www.proz.com/kudoz/212763?eid_change_vis=20923&change_vis=548975



Ik wil u alvast hartelijk danken voor uw hulp.





Met vriendelijke groet,



Evert Deloof-Sys

een ProZ-moderator



_________________



[ This Message was edited by: on 2002-06-03 12:01 ]
Collapse


 


We hebben geen speciale moderator aangesteld voor dit forum.
Wanneer u overtredingen van de sitevoorschriften wilt melden of hulp wilt hebben, neem dan contact op met ProZ.com-medewerkers »


Squashing: niet onmiddellijk mijn favoriete sport - veel te lastig :)






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »